jueves, 4 de febrero de 2010

ENTREVISTA A CARLA MATILLA (SEGUIDORA INCONDICIONAL I JUGADORA DE L'U.D.CASSÀ)



Qui diu que el futbol és un esport d'homes?

Si escoltem les paraules de la Carla ens adonarem que encara que només tingui 15 anys, és una jugadora de cap a peus. Seguidora incondicional del nostre club, sempre la veuràs animar amb totes les seves forces. Ens explica què en pensa del futbol femení i com veu el futur dels nostres equips.

Us deixo am ella!!

1- Expliquem una mica la teva trajectòria al UD Cassà

Fa qüestió de quatre anys un grup de noies que jugaven a futbol a la UD Cassà em van proposar jugar en aquest equip. En un primer moment els i vaig dir que no perquè jo estava posada en el món dels balls de saló. En el món dels balls has de tenir has de tenir una parella de ball i em feia una mica de pena plegar per no deixar-lo penjat a ell.
Al cap de unes setmanes vaig escollir la millor opció, formar part del equip de futbol femení de la UD Cassà.

2- Com és el futbol femení en l’actualitat?

El futbol no ha sigut mai un esport per a dones i des de sempre s’ha vist diferent.
No ens tenen com a rares però com a diferents sí, crec que no ens tracten igual que als homes, però nosaltres ja ens va bé que ens tractin diferent. També haig de dir que la UD Cassà ha fet bastant d’esforç per que el nostre equip de futbol femení estigui encara actiu.

3- Què els hi diries a les noies que volen jugar a futbol?

Primer de tot els hi diria que és un esport on totes formem part de un equip i que em de fer el possible per el nostre equip. També els i diria que és una mica difícil no perdre la paciència, perquè no totes es prenen aquest esport seriosament i no totes prenen el compromís que haurien de tenir.

4- Expliquem alguna anècdota que t’hagi passat?

Fa dos anys, un dissabte com un altre, teníem un partit de lliga contra el Portbou.
Durant aquella setmana hi havia hagut grans pluges.
El dissabte al matí vam agafar l’autobús direcció Portbou.
Quan vam arribar allà vam veure que el camp era de gespa natural i estava una mica enfangat, per culpa de les pluges d’aquella setmana.
Un cop vam acabar el partit algunes de les meves companyes van ser molt gracioses i em van agafar de mans i peus i em van tirar en una bassa plena de fang que hi havia enmig del camp, llavors, vaig haver de posar-me amb roba i amb sabates a la dutxa per treure’m tot el fang que portava a sobre.

5- Creus que el futbol discrimina les noies?

Sí, crec que el futbol no és un esport de noies i per això hi ha una petita discriminació, però hi han molts altres esports en els quals també discriminen a les noies.


6- Defineix-te com a jugadora

Al camp m’encanta passar-m’ho bé amb les meves companyes i lluitar per fer el possible per l’equip.
També penso que de vegades tinc una mica massa de mal geni i faig algunes contestes i alguns comentaris no gaire apropiats.


7- Què és el més important en un equip de futbol?

La relació que hi ha d’haver entre les jugadores al vestidor ha de ser la millor possible. La entrenadora també és molt important per l’equip, ella ha de ser la que ens ha de ajudar i recolzar en tot moment.

8- Com veus el primer equip de l’UD Cassà?

El primer equip del Cassà, com es veu, ha fet una primera volta horrorosa. Jo no sóc gens optimista i no crec que s’acabi salvant.
Penso que el millor que podria passar és que baixessin a primera divisió catalana, ja que el nivell econòmic que necessita un equip per estar a tercera divisió no és el nivell econòmic que té el Cassà. A part d’això també crec que l’equip a primera catalana el podran formar joves cassanencs.


9- I el segon equip? S’acabaran salvant?

El segon equip el veig pitjor que el primer equip. Crec que són un bon grup de nois, però per els motius que siguin, a l’hora del partit no juguen com haurien de jugar.
La meva opinió és que també baixaran de categoria.


Gràcies Carla.

Foto del seu facebook.

1 comentario: